| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
koraalvlinder Forumlid

|
Geplaatst: Di Jan 12, 2010 23:00 Onderwerp: gevoel |
|
|
hey mensen
ik heb het gevoel dat ik hier niet meer hoor
zoveel jonge mensen
jonge liefdes
jonge vriendschappen
gebroken prille verliefdheden, gebroken jeugdliefdes...
nieuwe liefdes, nieuwe vriendschappen
topics komen en gaan
telkens keer op keer over gebroken jeugd liefdes..
en ja
wat moeten al die jonge mensen met mijn levenservaring?
denk
niet veel
lijkt zo ernstig , zo saai
terwijl meesten hier nog volop huisje tuintje aan het zoeken of maken zijn, ben ik gesetteld..
maar daarom niet minder boeiend ..
heb inderdaad al een stuk levenservaring
maar och
de jeugd?
die wil dat niet horen...de jeugd is nog jong en pril ...wil niet horen van gebroken vriendschapppen, van verdriet en hoop dat het terug goed komt...En ja, gelijk hebben ze
De jeugd wil actie, nieuwe vrienden, nieuwe liefdes ..tweelingzielen zoeken enz...Avontuur, nieuwe ontdekkingen...
terwijl ik?
zoveel hou van stabiliteit, in relaties en vriendschappen
terwijl ik niet meer hou van wisselende vriendschappen en relaties want op keer wil je toch standvastigheid in het leven en vooral : rust...
Ik wordt niet saai hoor , zeker niet, alsook onze relatie niet...mijn man en ik hebben nog heel veel pit in ons en zijn samen actief ..jong van geest...
dus ja
wat zit koraalvlinder nou steeds maar te vertellen ivm haar maatje, haar fouten en levenslessen? haar hoop en het feit dat ze zo blij is dat maatje beetje bij beetje terug komt?
wie heeft er daar nog boodschap aan?
Toch waren de laatste tien jaren heel bijzondere levenservaringen...scheiden, terug trouwen, vriendschap...
maar oké
denk
verloren energie van mijn kant
gewoon
er zijn zoveel jonge mensen hier die iets te vertellen hebben, verdriet hebben, ongelukkig zijn, tweelingziel zoeken enz...
en ja, denk ,dat ze dan het best zijn bij leeftijdsgenoten, bij mensen die op het zelfde moment het zelfde meemaken en voelen...nog geloven in tweelingziel , nog volop aan huisje tuintje kindje denken....
koraalvlinder |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gerben Forumlid

|
Geplaatst: Di Jan 12, 2010 23:05 Onderwerp: |
|
|
Je kan als 'ouder' persoon toch best wel jongere mensen helpen op jouw manier? Denk dat dat nooit mag missen eigenlijk.
Jammer als je weg gaat! Maar als je het echt zo voelt snap ik het wel. _________________ Ichi the Killer is de beste film van de wereld. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ilse Gast
|
Geplaatst: Di Jan 12, 2010 23:09 Onderwerp: |
|
|
| Is het hier nou juist niet mooi compleet, juist omdat er naast ons ook jongeren hun verhaal vertellen? Kan je het niet zo zien? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
nomi Forumlid

|
Geplaatst: Wo Jan 13, 2010 07:31 Onderwerp: |
|
|
Wat ik niet zo goed snap Koraalvlinder, is waarom je voor anderen denkt in te moeten vullen of zij al dan niet behoefte aan jou en jouw verhaal hebben.
Is het zo dat zij geen behoefte aan jou verhaal hebben, of heb jij geen behoefte aan dat van hen?
Ik begrijp het trouwens wel een beetje. Ik heb een zoon van bijna zestien en ineens lopen er allerlei leeftijdgenoten van hem rond hier.
Voel toch wel een soort kloof tussen mij en hen. Maar misschien is dat ook wel gewoon omdat ik het niet leuk vind ook hier in de categorie 'oudere' te gaan vallen. Dat gebeurt al steeds vaker in mijn leven. Jong moeder worden is wel leuk, maar ik heb daarmee ook al vanaf halverwege de dertig een zoon die me 'ouwe' noemt. Bijna 40 en eigenlijk ben ik nog zo gehecht aan het gevoel een beginnende dertiger te zijn...
Anyway als je gaat: alle goeds!  _________________ De muziek der sferen wordt gespeeld door eenlingen in harmonie met zichzelf - Bram Moerland |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Hobbyfotografe Forumlid

|
Geplaatst: Wo Jan 13, 2010 07:47 Onderwerp: |
|
|
@ Koraalvlinder
Ik denk dat niet iedereen die hier ziet zo is als jij omschrijft...
Ik ben pas 31 maar kan me best wel vinden in wat jij zegt, ik hou ook meer van stabiliteit en dergelijke.
Denk juist dat velen daar wat van kunnen leren...
Maar als jij t echt als verloren energie van jou kant voelt en jou beslissing is om afscheid te nemen van dit forum wens ik je alle goeds toe.
Liefs Jessica |
|
| Terug naar boven |
|
 |
koraalvlinder Forumlid

|
Geplaatst: Wo Jan 13, 2010 09:00 Onderwerp: |
|
|
nomi schreef:
Wat ik niet zo goed snap Koraalvlinder, is waarom je voor anderen denkt in te moeten vullen of zij al dan niet behoefte aan jou en jouw verhaal hebben.
Is het zo dat zij geen behoefte aan jou verhaal hebben, of heb jij geen behoefte aan dat van hen?
hey nomi
mensen hoeven mijn levenservaringen niet te lezen of behoefte aan hebben..dat vraag ik zeker niet
maar wat ik mis, is meer de beslotenheid, het kleine groepje van vroeger..
het is komen en gaan op droomvrienden...Mensen zetten hun ding néér, zijn het even kwijt ,krijgen wat raad en gaan dan terug verder
Op zich is dat goed hoor
Maar is mis de intimiteit..de echte aandacht voor elkaar
Ik zou willen aandacht hebben voor iedereen, maar het is gewoon te veel, te veel mensen..
En ik weet wel, jongeren kunnen van ouderen leren en ouderen kunnen zeker ook van jongeren leren..
Heb zelf een dochter van 25 en hebben een prachtig contact..Ik probeer met zoveel mogelijk in te leven in de jeugd van nu..Wat ze ontdekken, voelen..Oordelen over de jeugd zal ik zeker niet, want ik weet dat ze het op hun manier in onze wereld niet gemakkelijk hebben..
Maar ik weet ook dat jongeren " jongeren " zijn en dat hun gedachten en leefwereld er anders uit ziet dan iemand van 48 en dat verliefdheden , jongens ontmoeten hun leefwereld is ...Heb ik ook meegemaakt hoor ..
Ik voel gewoon dat droomvrienden evolueert naar een meer jeugdig publiek
Daar is niets verkeerds mee hoor
Maar ik mis iets in droomvrienden, iets wat er vroeger wel was ..nl de beslotendheid , iedereen kende iedereen...
Nu gaat er veel verloren
Maar oké, ook droomvrienden evolueert en ergens ben ik blijkbaar blijven steken door te denken dat verhalen over levenservaringen enzo moeten blijven kunnen...
Ik blijf hoor..
maar mijn gevoel zegt me om gewoon de verhalen te lezen en voorlopig "mijn levenservaring" maar even te stoppen..Misschien is het inderdaad saai ..Vind het spijtig, want vond het fijn om dingen die ik voel neer te pennen..Maar wat voor zin heeft het? Denk dat het toch steeds de bedoeling was van droomvrienden om iets van elkaar te leren ? Of zie ik het verkeerd?..
koraal |
|
| Terug naar boven |
|
 |
butterfly Gast
|
Geplaatst: Wo Jan 13, 2010 09:48 Onderwerp: |
|
|
Heee Caro!
Ik begrijp je heel goed. Ik merk ook dat Droomvrienden evolueert. Maar ik evolueer mee, ik lees de posts die ik wil lezen, maar antwoord een stuk minder. Niet erg, ik zet een stapje achteruit en beschouw het hele gebeuren, de interactie tussen de leden.
Als ik iets lees, waarop ik wil reageren, dan doe ik dat. Maar daarom zal ik nooit Droomvrienden verlaten. Mocht het zo zijn, dat de reacties op een van mijn topics me niet meer aanstaan, dan vraag ik Steven om dat topic te sluiten. Even pauze dan, totdat het voor mij weer fijn voelt om een nieuw topic te starten.
Zowel de "jongeren" als de "ouderen" hebben een meerwaarde. De jongeren omdat ze nieuwe inzichten en onderwerpen aanbrengen (waarbij ik er op wil wijzen dat "jong" in leeftijd niet altijd jong van ziel is) en de "ouderen" omdat zij een schat aan levenservaring hebben, die ze met anderen kunnen delen en zo mede de stabiele ruggengraat van Droomvrienden vormen.
Ikzelf ben net 40 geworden. En ondanks dat Droomvrienden evolueert, voel ik me er nog steeds thuis. Met periodes post ik veel, andere periodes zul je nauwelijks reacties van mij vinden hier. Maar zelfs dan ben ik altijd op de achtergrond aanwezig.
Inderdaad, Droomvrienden is groot geworden. En we zullen ervoor moeten waken dat het "één van de velen" wordt. Maar hoe pak je dat aan? Suggesties?
Liefs, Butterfly  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Hanz Gast
|
Geplaatst: Wo Jan 13, 2010 11:28 Onderwerp: |
|
|
Dramakip groet dramakip
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Steven Admin

|
Geplaatst: Wo Jan 13, 2010 21:11 Onderwerp: |
|
|
Lieve Caro,
Ik zie een aantal zaken die jij met elkaar verbindt waarvan ik zelf afvraag of die wel aan elkaar gerelateerd zijn, zo zeg je volgens mij de volgende dingen:
1 - Er zijn meer jongeren op het forum, en je voelt daar minder aansluiting mee
2 - Veel mensen komen maar even langs, posten en gaan weer weg
3 - Je mist de intimiteit en aandacht voor elkaar van vroeger
Ik zelf ben niet van mening dat het meer of minder jongeren hier op het forum hebben samenhangt met het gevoel van intimiteit op dit forum. Allereerst denk ik dat de nostalgische eerste tijd van een klein DroomVrienden al lange tijd achter ons ligt, zo zit deze site al 2 jaar op 400 à 500 bezoekers per dag. Dit gevoel van jou is ook niet nieuw, en heb je reeds lange tijd geleden ook eens benoemd. Ik denk zelf eerder dat het vertrouwd voelen iets is wat samenhangt met je eigen innerlijk, en varieert met de periode waarin DroomVrienden verkeert. Ik herken zelf ook wel die schommelingen, maar zie het niet zozeer als een trend.
Mocht het wel een trend blijken te zijn die langere tijd aanhoudt en duidelijk toeneemt dan probeer ik wat in mijn mogelijkheden ligt om dit te herstellen. Maar het is waar dat dit moeilijker is met een groot aantal leden. Toch is de activiteit op het forum door de leden in de afgelopen 2 jaar redelijk stabiel gebleven. Met diverse meetinstrumenten monitor ik namelijk vele trends van de website, hieronder zie je de statistiek van de leden activiteit op het forum:
Zoals je kan zien zitten we nu (helemaal rechts) ongeveer op het zelfde niveau als exact twee jaar geleden.
Zelf denk ik dus niet dat het gevoel van intimiteit samenhangt met het aantal jongeren, aangezien dit er eigenlijk maar een klein percentage is tov van de ouderen. Ik kan me wel voorstellen dat interesses en verhalen verschillend zijn, maar dat heb je ook tussen de meer wetenschappelijken en de meer spirituelen, of degene die hier voor dromen komen en die hier voor liefde en vriendschap komen. Verschil zal er altijd zijn, en dat is ook mijn bedoeling.
En ook is het zolang dit forum bestaat normaal dat er maar een kleine groep echt blijft, de meesten komen een tijdje en gaan daarna weer weg, en ook dat vind ik prima. De ene komt voor korte tijd, een ander blijft hier langere tijd, allen zijn even waardevol. In elke herberg heb je reizigers en stamgasten (die zelfs na sluitingstijd nog blijven plakken )
DroomVrienden viert deze zomer haar 5 jarige bestaan en ik hoop ook daarna samen met jullie ervoor te zorgen dat dit forum voor zowel jongeren als ouderen een veilige haven kan vormen, voor korte of lange tijd, naargelang de behoefte van het individu.
Ik denk overigens dat een belangrijk deel van je post helemaal niet over een veranderend forum ging, maar over de moeite die je zelf hebt met het feit dat je het idee hebt rondjes te lopen in je eigen verhaal... misschien vind je jouw eigen levensverhaal wel saai geworden en ben je toe aan een nieuw verhaal?
van Steven |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Water Forumlid

|
Geplaatst: Wo Jan 13, 2010 21:28 Onderwerp: |
|
|
uh.. ik was hier als jeugdig persoon zelf juist gekomen omdat ik het heel erg interessant vind om te zien waar je allemaal naartoe kunt groeien als je ouder wordt en wat voor ervaringen daarbij komen kijken.
En om wat spirituele kruiden in het topic te mengen deel ik ook maar gelijk m'n overtuiging dat ouder worden ook alleen maar neerkomt op langer bestaan.. als het settelen en zoveel dingen afgerond hebben je "oud" doet voelen, wat let het je om sommige dingen gewoon te ontsettelen en iets nieuws of innovatiefs aan te gaan? En jeugdliefde op latere leeftijd kan je ook zo jong laten voelen dat het als jeugdliefde voelt.
En nu ik zelf oud ben vind ik dat ik dat best mag zeggen.  _________________ Mijn kat heeft een staart en dat is geweldig. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
koraalvlinder Forumlid

|
Geplaatst: Wo Jan 13, 2010 23:28 Onderwerp: |
|
|
400 à 500 bezoekers per dag.
?
Amai zoveel steven
daar had ik totaal geen idee van
maar oké
ergens heb je gelijk
het is een komen en gaan en het kan niet meer zijn zoals vroeger
" zou vastroesten zijn"
en dat is ook niet de bedoeling van droomvrienden
mooie vergelijking met je herberg
heb er wel wat aan
ja, dan zal ik maar blijven plakken zeker
want ik hoop echt dat het een veilige haven kan worden waar jong en oud naast elkaar kunnen gaan, hand in hand...luisteren naar elkaar ..en van elkaar kunnen leren..
ivm mijn levensverhaal
neen
ik loop geen rondjes
integendeel
ik voel zelf de evolutie
de vooruitgang in mijzelf
al uit zich dit maar in kleine dingen
toch ga ik vooruit
er komt meer en meer rust in mij
maar hoe dan ook
maatje blijft een belangrijk deel van mijn leven
en dit zal steeds zo zijn
heb teveel van mijzef gegeven
"loslaten " doe ik hoor
maar toch blijf ik maar een mens
en eentje met nog steeds veel hoop dat het terug goed komt
"hoop "
" positieve hoop"
" geloof "
heb ik steeds gehad in mijn leven , het was en is mijn kracht
en namjab dramakip
ikke geen drama kip zijn hoor
was en is enkel mijn gevoel
begrijp het nu wat beter
en ergens heb ik de neiging om mij in iets vast te roesten
waarom?
omdat ik het oude zo fijn vond
en bang ben voor het nieuwe
bang ben dat het nieuwe mij onrust zal bezorgen
terwijl ik nu zoveel rust voel
lieve knuffel aan allen hier
caro
ps
dank je steef...
vrees dat je met mij zal oud moeten worden ... )))))))) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
butterfly Gast
|
Geplaatst: Do Jan 14, 2010 09:01 Onderwerp: |
|
|
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
redroses Gast
|
Geplaatst: Vr Jan 15, 2010 06:47 Onderwerp: |
|
|
vindt steven erg mooi gesproken heeft.
en het als herberg noemt.
je hebt reizers en je hebt blijvers namelijk.
en ze zijn allemaal van harte welkom.
ben idd mee eens namelijk.
niet iedereen blijft.
maar waardevol ken zijn.
denk dat het leven zo ook is namelijk.
je komt mensen tegen en mensen gaan uit je leven.
soms is het niet leuk...
en wil dat het altijd zo blijft.
en helaas ken dat niet gaan.
en als toch gebeurt vergeet de goede en slechte dingen namelijk nooit.
zijn allemaal kleine dingen die je maken namelijk.
zo dat ander jou gevormd heeft in tijden die je nodig had.
en dankbaar mag zijn.
ik vindt jonge en oude mensen geweldig namelijk.
heerlijk eigen individualiteit van ze eigen zijn.
soms heb je jongeren die dom ken zijn maar evensgoed heb je oudere die ook dom ken zijn.
dan afvraagt waarom heb je al die tijd niks mee gedaan?
en we om kunnen lachen van onze eigen dwaasheden toch?
en hoop koraalvlinder dat je weer je draai ken vinden!
en weer lekker voelt op de forum.
dikke knuf aan jou.
vriendelijke groeten redroses |
|
| Terug naar boven |
|
 |
JustMe1980 Forumlid
|
Geplaatst: Do Jan 28, 2010 06:35 Onderwerp: |
|
|
| Steven schreef: |
Zelf denk ik dus niet dat het gevoel van intimiteit samenhangt met het aantal jongeren, aangezien dit er eigenlijk maar een klein percentage is tov van de ouderen. |
Want, wat is jong (of oud)?
Ik voel mij zou oud of jong als ik mij op een bepaald moment voel. Als ik dat op die momenten aan andere mensen zou vragen zitten zij er soms ook met 10 jaar boven of hetzelfde aantal onder...
Net opgestaan en ik voel mij nu 20 en 40 jaar tegelijk; zo onrustig als een 20'er en zo vol van ervaring als een 40'er... _________________ "wat ik denk wordt waar, wat ik geef ontvang ik terug, wat aandacht krijgt groeit!" |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|