DroomVrienden Forum

DroomVrienden Chatbox
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vrouwen en Mannen?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Reageren    DroomVrienden Forumindex -> Zie u Zelf - Bespiegelingen van de wereld om ons heen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ilse
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2010 21:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja, dat wisselde heel erg! Dat moment op zich was helemaal goed, al was de aanleiding om het op dat moment te doen weer niet fijn. Ik weet niet meer precies waarom het echt op dat moment moest gebeuren, maar dat was wel een van de dieptepunten in die scheidingsperiode. Misschien maar gelukkig dat ik sommige dingen van afgelopen jaar echt kwijt lijk te zijn? Vreemde gewaarwording, want ik weet nog waar ik stond, waar hij zat, hoe ik me voelde, maar wat er nou gebeurd is waardoor echt a la minute die ring om mijn vinger moest? Zijn gezicht toen hij zag dat mijn ring echt af was, tja, ook niet fijn!

Maar, uiteindelijk zijn er heel wat momenten geweest dat ik er beter tegen kon omdat ik dan gewoon die ring voelde, het maakte het "schreeuw maar, 't is nog maar voor even" net iets makkelijker! En nog zijn er momenten dat ik zomaar met die ring in mijn handen zit, dat ik hem even echt moet voelen!
Terug naar boven
Steven
Admin

BerichtGeplaatst: Zo Jan 24, 2010 22:49    Onderwerp: Reageren met citaat

alicia62 schreef:
Steven, wat een prachtige ketting, ja , ik herken het symbool en waar ik meteen dan ook weer zo benieuwd naar ben: voel je je ook "anders" wanneer je hem draagt, of draag je hem altijd?

Ik draag hem heel af en toe, maar heb nog steeds een beetje het gevoel dat ik er nog niet klaar voor ben. Ik draag 'm als ik mijzelf compleet voel, dus niet door de ketting voel ik me anders, maar de ketting geeft aan dat het goed met me is.

Ik denk ook dat wat Sabine zegt wel waar is, dat je hooguit kan stellen dat bepaalde eigenschappen iets meer bij vrouwen voorkomen dan bij mannen, en omgekeerd. Volgens mij zegt Martine Delfos dit ook in haar boek "Verschil mag er zijn" wat ik overigens een echte aanrader vind om mannelijke en vrouwelijke talenten te leren waarderen.

Meer info over haar boek vind je bij bol.com ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
alicia62
Forumlid

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2010 09:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Steven en Elise, mooi om te lezen hoe jullie dit ervaren, het kan idd als uitdrukking van je goed voelen, maar ook ter ondersteuning gedragen worden.

Bedankt voor de link naar het boek, denk wel dat ik het ga bestellen!
Verder denk ik ook dat velen kiezen voor een tradioneel rolpatroon man/vrouw uit VEILIGHEID. Het is duidelijk en voorspelbaar wie wat doet en ook qua gedrag. Maar voor mezelf was ik er al achter gekomen dat ik daar niet zo makkelijk meer in pas Razz

Liefs Alicia
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Arowana
Forumlid

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2010 10:43    Onderwerp: Reageren met citaat

alicia62 schreef:
Verder denk ik ook dat velen kiezen voor een tradioneel rolpatroon man/vrouw uit VEILIGHEID.

Soms is dat typische rollenpatroon ook heel gemakkelijk. Hoeft niet altijd doorbroken te worden.

Gisteravond kwam ik het volgende tegen:
In de ochtend stak ik een wasje in de wasmachine, maar liet hem nog niet draaien omdat ik geen was genoeg had. Liet de deur openstaan om later bij te vullen. Toen ik thuiskwam was de wasmachine leeg. Manlief had alles er weer uitgehaald, netjes opgeplooid en in de kasten gelegd. Hij had niet eens opgemerkt dat de was vuil was en droog in de machine zat.

Hij vroeg wel of ik waspoeder vergeten was want ze rook niet zo fris als anders... KikooKikoo
Terug naar boven
Ilse
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2010 11:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Arowana schreef:
Gisteravond kwam ik het volgende tegen:
In de ochtend stak ik een wasje in de wasmachine, maar liet hem nog niet draaien omdat ik geen was genoeg had. Liet de deur openstaan om later bij te vullen. Toen ik thuiskwam was de wasmachine leeg. Manlief had alles er weer uitgehaald, netjes opgeplooid en in de kasten gelegd. Hij had niet eens opgemerkt dat de was vuil was en droog in de machine zat.

Hij vroeg wel of ik waspoeder vergeten was want ze rook niet zo fris als anders... KikooKikoo

Hahaha! Zo herkenbaar! Ik maakte altijd stapeltjes als ik een dag wegging, briefje erbij per stapeltje, welk programma, welk waspoeder...jammer dat als ik dan thuis kwam, alles er nog lag..."ja, briefjes waaiden weg en toen wist ik het niet meer..."

Pffff...sorry mannen...ik weet dat jullie niet allemaal zo zijn, maar dit was wel heel herkenbaar!
Terug naar boven
alicia62
Forumlid

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2010 11:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Pffffffff dames... ben ik even opgelucht! Ik dacht dat ik de enige was (op dit forum) die dit "type man" was tegen gekomen!
Wink
Liefs Alicia
Terug naar boven
Ilse
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2010 12:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Vind trouwens dat je wel ontzettend dankbaar mag zijn dat het zelfs in die kasten terecht kwam...dat ben ik echt in bijna 25 jaar niet één keer tegengekomen...weet niet wat ik lees zeg! Niet alleen uit die wasmachine maar zelfs opgevouwen in een kast! Wauw....haha!

En ja, dan ga ik me nu in een hoekje zitten schamen voor dit kortzichtig geklets over het manvolk... Want wat zitten wij hier nu eigenlijk vreselijk vrouw te zijn zeg...lekker rolbevestigend... Confused
Terug naar boven
Arowana
Forumlid

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2010 17:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Smile ach, niets te schamen... ik heb helemaal niets tegen rolletjes. Zolang we maar WETEN dat het enkel een rol is.
Terug naar boven
A.K.
Forumlid

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2010 21:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Het verschil tussen man en vrouw Shocked
Mannen hebben geen baarmoeder en geen vagina.
Vrouwen hebben geen penis.

Of mannen anders denken en voelen of beleven dan vrouwen weet ik niet.
Ik weet alleen dat er mensen zijn. Mensen zijn verschillend van elkaar omdat ze niet dezelfde opvoeding hebben. Ze maken het leven mee op hun eigen manier.

Wat ik belangrijk vind is dat er ruimte is voor respect. Respect voor het anders zijn. Jij bent anders dan ik, ik ben anders dan jij. In die ruimte... wil ik jou ontmoeten.
Steven
Admin

BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2010 20:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoals jullie wellicht kunnen voorstellen krijg ik redelijk veel reacties per e-mail. Hierbij is een opvallend verschil te merken tussen mannen en vrouwen. Zo reageren vrouwen meestal bevestigend vanuit herkenning (bijna altijd thema tweelingzielen), dit doen heel veel mannen ook, maar één soort reactie zie ik alleen maar bij mannen terug, namelijk: Discussie (bijna altijd thema bewustwording/zelfkennis).

Als ik mijn mailbox opendoe en er zit weer 's een hele lange verhandeling in waarom ik het allemaal fout zie dan is het 100% zeker een man. Blijkbaar is het mannen meer eigen om de discussie aan te gaan en de ander van zijn gelijk te overtuigen, dan dat vrouwen dit doen.

Nogmaals, heel veel mannen die niet de discussie opzoeken, maar als ik zo'n mail heb, altijd een man.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Marijke
Forumlid

BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2010 20:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Noe, daar ben ik het niet mee eens ...

Ik weet het Wel!
redroses
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2010 22:51    Onderwerp: Reageren met citaat

A.K. schreef:

Wat ik belangrijk vind is dat er ruimte is voor respect. Respect voor het anders zijn. Jij bent anders dan ik, ik ben anders dan jij. In die ruimte... wil ik jou ontmoeten.

ik denk dat we meer met respect te maken heeft tussen man en vrouwen namelijk.
en precies a.k zegt namelijk in een ruimte moet je elkaar aanwezig wil zijn namelijk.
dat vaker geval is dat men in een huis woont en twee aparte ruimtes maakt en helemaal niet meer elkaar in ruimte wil zijn tegenwoordig namelijk.
niet meer gepraat wordt met elkaar en ene doet zijn eigen gaan en ander gaat daar heen.
dat vindt ik jammer namelijk.
als je elkaar respect heeft kun je nemen en geven wie die persoon is met elkaar een ding deelt.
en de manier denken tussen man en vrouw teveel hokjes gemaakt hebben.
en vaak bij sommige mannen namelijk gewend zijn moeder alles doet en en men ook verwacht in relatie met hun vrouw zoals hun mam gedaan heeft je partner hetzelfde moet doen.
dat vindt ik beetje te erg voor woorden namelijk.
want je kunt nooit een moeder vervangen en kwa liefdesband die je hebt met je partner is niet gebaseerd op liefde maar vervangde middel voor je zijn mams...
maar je hebt ook namelijk van vrouwen hoort dat mannen erg stil kunnen zijn en dit en dat..
je wilt me god niet weten sommige mannen echt als oude viswijven kunnen zijn net als vrouwen die over van alles kunnen hebben.
dan hebben we over roddelen dat vrouwen doen.
geloof me maar mannen kun heel wat van...
wat ik wil mee zeggen dat we heel veel oordelen hebben over man en vrouw namelijk en hierdoor zodanige in problemen raken erdoor.
en dat gewoon weg geen respect voor elkaar en aanwezigheid niet meer is namelijk door dit gedrag.
iedereen verlangt naar datgene bij elkaars aanwezigheid in een ruimte wilt zijn.
en iedereen droomt ervan en wil dit hebben...
maar onder tussen maken sommige kapot die helemaal niet bereiken dit..
en dan afvragen waar ligt het aan namelijk?
ik vindt man en vrouw allemaal even mooi ken wezen.
zodat man zijn gevoelig kant ken geven en vrouw handig ken wezen in klussen en net als man ken zijn heerlijk toch.
door die manier ken je als echte teamwork zijn met elkaar namelijk.
ik denk dat man en vrouw evenveel behoeftes heeft wat een vrouw koestert en vrouw in mannelijkheid koestert namelijk.
en hier hoort met je zelf trouwen..
ik ben daar niet zo voor en lees namelijk wel...
eigenlijk vindt ik heel erg mooi idee namelijk.
denk iedereen eigen manier heeft om iets voor zichzelf te doen namelijk ene trouwt met zichzelf en ander doet wat bij haar of voor hem past.
zat te lezen denk..
doe ik dat ook en jah ik doe het ook dat zelf niet in de gaten had namelijk.
vindt die kettingen en de ring idee geweldig idee van jullie super joh.
trouwens kijken jullie weleens naar mimai ink namelijk?
daar zie je ook bepaalde mensen die in bepaalde levens periode zit namelijk een tattoo nemen voor zichzelf ook zoiets en behoorlijk mooi is om te zien die verhalen en waarom mensen doen namelijk.
ik vindt op zich hel;e goed onder werp hier besproken wordt namelijk.

redroses
Terug naar boven
A.K.
Forumlid

BerichtGeplaatst: Vr Jan 29, 2010 01:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zie geen man of vrouw. Ik zie een mens. Een uniek mens.
redroses
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jan 29, 2010 12:11    Onderwerp: Reageren met citaat

kort goed verwoord a.k...precies een uniek mens...
redroses
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Reageren    DroomVrienden Forumindex -> Zie u Zelf - Bespiegelingen van de wereld om ons heen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: