DroomVrienden Forum

DroomVrienden Chatbox
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Spiritueel Misbruik

Reageren    DroomVrienden Forumindex -> Boeken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Precious
Forumlid

BerichtGeplaatst: Vr Jan 29, 2010 17:40    Onderwerp: Spiritueel Misbruik Reageren met citaat

Spiritueel misbruik
De gevaren van goeroes, paragnosten en sekten

In scheve relaties met paranormaal begaafde leiders, al dan niet in een sekte, kunnen mensen ernstige schade oplopen. Aleid Schilder waarschuwt potentiële slachtoffers, en roept politici, wetenschappers en hulpverleners op de gevaren serieus te nemen.

Op paranormaal gebied opereren veel mensen zonder dat ze zich voldoende bewust zijn van eigen emoties en drijfveren. Dan ligt misbruik op de loer: ze verleiden en misleiden afhankelijke medemensen, en houden hen in hun macht. Er kan grote schade ontstaan: financieel, fysiek, seksueel. En daaruit vloeit weer psychische ellende voort, ook voor de naasten van de slachtoffers.

Aleid Schilder kent deze paranormale wereld ook uit eigen ervaring. Ze heeft contact met slachtoffers en begeleidt ‘naaststaanden’. Vanuit die achtergrond schreef zij dit boek, niet beschuldigend, maar verhelderend. Het bevat naast theorie ook veel ervaringsverhalen.
Zij hoopt dat er een preventieve invloed van uitgaat. Want: misbruik dreigt – het kan iedereen overkomen.

http://www.uitgeverijtenhave.nl/component/option,com_books/task,book/id,4284/Itemid,39/
Hier is ook een radio interview te horen met de schrijfster.

Meer info en bestellen bij bol.com...
redroses
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Feb 01, 2010 01:25    Onderwerp: Reageren met citaat

ik vind eigenlijk heel goed boek namelijk.
lijkt me leuk om te gaan lezen namelijk.
maar krijg wel naar tintje ervan namelijk..
waarom?
omdat al heel erg veel mensen die wel gave degelijk hebben.
die weer geen openheid staat en weer in negatieve gezet wordt.
is al moeilijk mensen die gave hebben..
maar toch vindt ik goed boek voor mensen voor ze naar zo mensen gaan raadplegen best mag weten wat gevolgen ervan zijn en te wachten ken staan.

redroses
Terug naar boven
butterfly
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Feb 01, 2010 10:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik krijg hier maagpijn van... natuurlijk is er veel kaf tussen het koren. Natuurlijk zijn er veel zwarte schapen. Maar toen ik het interview beluisterde kreeg ik maar één ding door: ANGST, PANIEK!

De psychologe in het interview heeft heel stellige meningen. Ze heeft alles van horen zeggen, zij het van cliënten, zij het van anderen. Niets is zelf onderzocht, wetenschappelijk. Ze weet zelfs niet zeker, of ze door "sekten" aangeklaagd kan worden... ik zou dat meteen uitgezocht hebben, als ik dat hoorde...

Deze dame heeft zich laten meeslepen door haar eigen gevoelens en emoties die ze ervaart als ze spreekt met haar cliënten. Geen goede werkwijze voor een professional.

En als je dan op zo'n manier naar buiten treedt met je mening, dan loop je het risico dat de luisteraars (en daarna meer mensen, het is een sneeuwbaleffect) zich weer laten meeslepen en gaan generaliseren.

DE "ECHTE" HELPERS VAN HET LICHT WORDEN DAAR DE DUPE VAN!

Butterfly Hippie
Terug naar boven
redroses
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Feb 01, 2010 14:55    Onderwerp: Reageren met citaat

als ik zo leest namelijk..wat butterfly zegt namelijk...
ben ik mee eens namelijk.
als je echt in die wereld over praat dat misbruik van is.
moet je zelf ondergaan namelijk.
in die omgeving bevinden namelijk.
vaak is ervaring van een client een kant van het verhaal.
dat niet alleen bij client ken liggen maar de omgeving en diverse situaites moet je bekijken.
en nooit van een kant namelijk.
want zijn mensen die onschuldigde manier zelf hier in verzeild raken erdoor.
en zelfs beinvloedbaar zijn en zelf ook toelaten dit gebeuren namelijk.
zo zegt dat niet iedereen die gave heeft zo werkt namelijk.
de mensen zijn zelf erbij als dit overkomen namelijk.
je laat het toe of je laat het niet toe.
en is makkelijk een ander vinger schuldige wijzen waarbij je zelf ook schuldig bent eraan dit overkwam namelijk.
als schrijver en als onderzoeker moet je namelijk niet alleen vanuit gaan externe dingen namelijk.
moet je zelf in gemeenschap of sekte zelf bevinden.
vele schrijvers doen reseach ervoor.
iedereen ken boek schrijven via andere boeken over te schrijven.
een goed boek schrijven moet je zelf ondergaan en zelfs daaruit schrijven.
en zelfs als deze mensen en clienten bij ken voegen en niet alleen wetenschappers praten of normale mens.
nee...ook bij die mensen gaan die dat doen...
is erg simpel die mensen te treffen namelijk...
ga eens bepaalde reclame van helderziende die beweert helderziende te zijn aan geeft namelijk.
ga een op bezoek naar een beurs en onderneem eens hoe het is neem een reading aan die je vertelt werkelijk waar is of ect.
maar zomaar mensen beschuldigen van alles nog wat vindt ik absurd namelijk.
zijn degelijk mensen die werk goed doen en echte mensen wil helpen.
maar door deze manier worden deze mensen gestraft voor wat een ander gedaan heeft.
en dat mag niet en dat hoeft niet eens.
weer eeuwige strijd wie gelijk heeft een wetenschapper of paranormale die heeft.
en elkaar kapot maken omdat ze nooit eens met elkaar zijn.
en hierdoor vele andere mensen door dit gevecht meer schade aanricht dan we goed doen namelijk.....
ik begin beetje te irrteren aan dit gezeik van die mensen die beter denken te weten.
want moet keer een goed boek komen die eens werkelijk vertelt wat paranormale inhoudt in plaats boeken die elkaar in de haren liggen.

redroses
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Reageren    DroomVrienden Forumindex -> Boeken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: