DroomVrienden Forum

DroomVrienden Chatbox
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dromen over haar en handen, wat betekent dat?

Reageren    DroomVrienden Forumindex -> Droom u Zelf - Symboliek en betekenis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Namaste27
Forumlid

BerichtGeplaatst: Do Feb 04, 2010 11:57    Onderwerp: Dromen over haar en handen, wat betekent dat? Reageren met citaat

Wat symboliseren handen en haar (blond) in een droom? Iemand die dat weet?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Water
Forumlid

BerichtGeplaatst: Vr Feb 05, 2010 16:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Hangt ervan af in welk context. Ik vind handen op de ene manier iets heel bedreigends hebben (ze kunnen op je af komen om je te grijpen) maar ook iets beschermends of vredelievends. Handen kunnen namelijk ook je "de hand toereiken" of je overeind helpen als je bent gevallen.
Ik droom ook vaak over handen, maar dan in een dreigende vorm waarin mensen me proberen vast ge grijpen.

En wat haar betreft.. ik heb het gevoel dat de betekenis daarbij heel flexibel kan zijn, omdat veel mensen in het wakende leven hele andere ideeën erbij hebben. Bijvoorbeeld of kort mooier is dan lang en of het uiterlijke belang heel sterk afhankelijk is van haar of juist helemaal niet en je kunt je heel comfortabel voelen met je haar of niet of je vindt haren heel vies.
Ik geloof dat haar als droombetekenis daarom een niet echt voor een ander te bepalen is maar dat het zo'n symbool is waarbij je waarschijnlijk zelf het beste het kunt interpreteren aan de hand van je ervaringen ermee. Smile

Maar dat geldt in bepaalde mate voor elk droomsymbool.
Steven
Admin

BerichtGeplaatst: Vr Feb 05, 2010 17:30    Onderwerp: Re: Dromen over haar en handen, wat betekent dat? Reageren met citaat

Namaste27 schreef:
Wat symboliseren handen en haar (blond) in een droom? Iemand die dat weet?

Ik werk zelf nooit met duiding door directe symbolen, ik duid dromen altijd in de context van het droomverhaal en de daarbij emotionele ervaringen. Volgens mijn opvatting kan je een droom namelijk niet duiden op basis van lijstjes woorden en hun betekenis.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Scarlet
Forumlid

BerichtGeplaatst: Zo Feb 07, 2010 12:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik interpreteer een droom altijd aan de hand van welk gevoel de droom mij geeft... Niet zo zeer naar de symbolen erin (als ik mijn dromenboek dan zou moeten geloven zou ik in-slecht zijn en een verrot leven hebben haha)
Berichten van afgelopen:   
Reageren    DroomVrienden Forumindex -> Droom u Zelf - Symboliek en betekenis Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: