DroomVrienden Forum

DroomVrienden Chatbox
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

na de dood
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 23, 24, 25  Volgende

Reageren    DroomVrienden Forumindex -> Geloof u Zelf - Religie, mystiek en spirituele zaken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dirk
Forumlid

BerichtGeplaatst: Di Feb 02, 2010 17:32    Onderwerp: Reageren met citaat

alicia62 schreef:
Dat doet me erg denken aan vroeger, ik ben namelijk in Drenthe opgegroeid en daar hebben ze ook een uitdrukking:
Je zieke vader of moeder naar "huis brengen" waarmee wordt bedoeld dat je voor ze zorgt en begeleidt tot ze sterven.

Grappig, in mijn oorspronkelijke streek (Twente) hebben ze ook al zo'n mooie uitdrukking voor sterven: "oet de tied kom'n" oftewel "uit de tijd komen". Best mooi vind ik Smile . Mooier dan 'doodgaan'....

[edit] dit is een mooi stuk over de dood, uit de laatste voorstelling van Herman Finkers: http://www.youtube.com/watch?v=PQC7obSmchc .

Dus daar boven in de hemel zien wij elkander weer
daar maakt Andries Knevel ruzie met de Heer
zoals 't er hier aan toe gaat, zegt hij,
strookt niet met de leer

dat klopt, zegt God, en daarom
heerst er hier zo'n fijne sfeer
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mir
Forumlid

BerichtGeplaatst: Di Feb 02, 2010 20:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Na de dood..

Op basis van dingen die ik gelezen gezien of gehoord heb, heb ik al diverse standpunten ingenomen wat het leven na de dood betreft, maar als ik eerlijk ben zou ik het niet weten..

Ik geloof dat we hier zelf ons leven creëren en ik vind het mooi om te denken dat we "het hiernamaals" ook zelf creëren.. Hopelijk heb ik nog een heleboel tijd om er iets moois van te maken Razz ..
Terug naar boven
alicia62
Forumlid

BerichtGeplaatst: Wo Feb 03, 2010 12:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Grappig dat in Groningen dezelfde uitdrukking als in Drenthe wordt gebruikt, dat wist ik weer niet! En "uit de tijd komen" vind ik ook een hele mooie uitdrukking!

Tja, je oorspronkelijke staat van Zijn, inderdaad die is er nu al. Waar bijna alle spirituele boeken op wijzen, en waar yogi's zo op oefenen.
Het is voor de meeste mensen niet makkelijk om daarbij te komen.

Ik heb ooit een paar jaar yoga gedaan, maar mijn hoofd bleef bezig met denken. Juist als ik creatief bezig ben en ergens helemaal in opga en alles om me heen vergeet, voel ik me dicht(er) bij mijn staat van Zijn.
Ik meen er dus wel af en toe een glimp van op te vangen, maar misschien gaat de staat van Zijn nog veel dieper dan dit.

Liefs Alicia
Terug naar boven
PW
Forumlid

BerichtGeplaatst: Wo Feb 03, 2010 19:41    Onderwerp: Reageren met citaat

alicia62 schreef:
Juist als ik creatief bezig ben en ergens helemaal in opga en alles om me heen vergeet, voel ik me dicht(er) bij mijn staat van Zijn. Ik meen er dus wel af en toe een glimp van op te vangen, maar misschien gaat de staat van Zijn nog veel dieper dan dit.

Nee, dat is ´m Roos
alicia62
Forumlid

BerichtGeplaatst: Do Feb 04, 2010 00:04    Onderwerp: Reageren met citaat

oefening baart kunst Engelachtig

Wink alicia
Terug naar boven
Nienke
Forumlid

BerichtGeplaatst: Za Feb 06, 2010 14:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Grappig hier vaak te lezen dat men het uiteindelijk "niet weet". Dat is nou juist het mooie van de vraag. Smile

Ik WEET het natuurlijk ook niet.
Ik GELOOF dat er meer is na dit leven en dat het niet ophoudt te bestaan als we onze laatste adem hebben uitgeblazen.
Ik DENK dat terugkomen in een ander leven best een mogelijkheid is.
Ik HOOP dat er inderdaad alleen liefde en inzicht is na dit (stoffelijk) leven en dat je inderdaad herenigd wordt met geliefden.

Maar nee, ik weet het ook niet...
Scarlet
Forumlid

BerichtGeplaatst: Zo Feb 07, 2010 12:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik HOOP momenteel ook vurig dat er iets moois is na de dood...
Afgelopen week is er een kennis van mij, veel te jong, overleden. Maar enkele jaren ouder dan ik. Dat doet je wel weer nadenken over je eigen sterfelijkheid...
Indy
Forumlid

BerichtGeplaatst: Do Feb 11, 2010 14:50    Onderwerp: Reageren met citaat

mooi onderwerp...

ik zie de dood alsvolgt, ten eerste kom je op de aarde 'leerschool'
om een aantal klassen te bewandelen (leven) hoe jij jou klas afrond of doet maakt niet uit, je krijgt nl. alle tijd..je hebt verschillende klassen,
Woede, verdriet, agressie maar ook liefe, geluk en vrede..

als je komt te overlijden heb je die klassen doorlopen en is je leven op aarde afgerond (tenminste voor je persoonlijkheid en ego) je ziel gaat verder, je wordt opgevangen door je gidsen en engelen om nogmaals dat filmpje die zich op 'school'hebben afgespeelt te bekijken..
Mocht er iets zijn in dat 'filmpje' waarover je ziel niet tevreden is, dan kom je terug in een andere lichaam en persoonlijkheid om DIE les nog s te leren en hopelijk af te ronden..

Heb je al je klassen met voldoendes doorlopen, dan Pas kom je in de hogere sferen en kan je eventueel gaan fungureren als Gids van een zielmaatje van jou die nog een aantal lessen te leren hebt op de 'aardeschool'

Zo zie ik het..
Terug naar boven
Indy
Forumlid

BerichtGeplaatst: Ma Feb 15, 2010 13:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Hobbyfotografe schreef:
Ik geloof zeker in een hemel en in een leven na de dood.
Ieder mens komt op de aarde om een of meer levenslessen te doorstaan.
De een doet er 1 mensenleven over...de ander misschien wel 20.
Pas als jij als ziel al jou levenslessen heeft voltooid houdt het aardse lichamelijke leven op.
Ik denk dan ook dat dit het moment is dat je of een beschermengel of een gids kunt worden.
Een ziel gaat (denk ik ) nooit dood, alleen het lichaam, het tastbare zeg maar.

Liefs Jessica

ik wou erop reageren, maar je haalt de woorden al uit mijn mond
scheelt mij weer Type moeite double hoppers
Terug naar boven
Anoniem
Forumlid

BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2010 19:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,

De dood is een fantastische plek om naar toe te gaan als het mijn tijd is.
Nu ben ik er sterk van overtuigd naar mijn ervaringen dat er leven naar de dood is.
Terug naar boven
alicia62
Forumlid

BerichtGeplaatst: Zo Feb 28, 2010 11:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Onlangs is een oom van mij gestorven. Hij was 84 en ik sprak zijn vrouw die me vertelde dat het een heel bijzonder gebeuren is geweest.
Mijn oom was volledig bij bewustzijn, en op een gegeven moment straalde hij helemaal. Hij heeft meerdere malen gezegd dat hij een prachtig licht zag. Oh, wat mooi, zei hij steeds en nog geen paar seconden later stierf hij echt met een glimlach om de lippen.
Het heeft zo;n enorme indruk gemaakt op mijn tante en hun dochter dat ze beiden nu zeggen nooit meer bang te zijn voor de dood.

Groet
Alicia
Terug naar boven
Anoniem
Forumlid

BerichtGeplaatst: Di Mrt 16, 2010 20:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,

Die gewaarwordingen en dat gevoel ken ik al te goed en dat is gewoon fantastische als je zoiets kan meemaken.
Ik weet wat ze meemaken en er zullen er vele volgen.
We hebben gewoon het eeuwige leven en we hoeven ons niet druk te maken dat we dood blijven.
Of het zijn waanbeelden of hallicinatie`s maar het is allemaal zo levens echt maar je weet maar nooit.
Er is echter geen bewijs alleen als je echt dood ben.
Terug naar boven
alicia62
Forumlid

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 17, 2010 20:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens vele spirituele boeken/stromingen creeren we het allemaal zelf, ook het leven na de dood.
En daar valt natuurlijk eindeloos over van gedachten te wisselen of dat echt zo is, of dat je dat niet wilt/kunt geloven.
Het kan ook nog een kwestie zijn van graag WILLEN geloven in eeuwige liefde, graag willen geloven in leven na de dood, graag willen geloven dat je de hoofdprijs wint in een loterij......
En dan kan het ook nog zijn dat het "geloven in" positieve energie schept waardoor het echt gaat gebeuren.
Wie zal het zeggen?

Groet Alicia
Terug naar boven
Anoniem
Forumlid

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 17, 2010 20:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,

Nou daar geloof ik dus niet in dat we het zelf creeren.
Ik heb er al honderden meegemaakt bewust en onbewust.
En ik kom mijn tweelingziel gewoon bijna elke dag in de droom tegen nou dat lijkt mij geen toeval.
Als je het echt meemaakt dan kan je er pas over oordelen.
Terug naar boven
Water
Forumlid

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 17, 2010 20:23    Onderwerp: Reageren met citaat

maar je leeft nog.. Confused
Berichten van afgelopen:   
Reageren    DroomVrienden Forumindex -> Geloof u Zelf - Religie, mystiek en spirituele zaken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 23, 24, 25  Volgende
Pagina 2 van 25

Ga naar: