| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Dirk Forumlid

|
Geplaatst: Di Dec 29, 2009 14:32 Onderwerp: Film - Avatar |
|
|
Vorige week in de bioscoop Avatar gezien. En dat is echt een aanrader!
Ik zal niet te veel vertellen over het verhaal, maar het is eigenlijk hetzelfde verhaal als dat van het boek 'Island' van Aldous Huxley, zij het in een compleet andere setting, en met een ander einde (Hollywood vraagt immers om een bepaald soort einde, wat ik bij deze film wel jammer vond). Een man heeft de opdracht om namens een Westerse, 'ontwikkelde' maatschappij te infiltreren in een veel meer op de natuur gerichte beschaving. Hij moet er voor zorgen, bij dat natuurvolk het recht los te krijgen om bepaalde delfstoffen te gaan winnen. Lukt hem dat niet, dan zal geweld gebruikt gaan worden.
Deze hoofdpersoon komt al vrij snel tot de conclusie, dat niet dit 'wilde' volk achterlijk is, maar dat zijn eigen partij dat is. Hij komt dus aan de andere kant te staan.
Ik vond het een prachtig verhaal over de domheid en zwaktes, en het vooringenomen superioriteitsbesef van de Westerse beschaving. E.e.a. is dan ook nog met enorm veel zorg in beeld gebracht. De wereld waar het verhaal zich afspeelt (een andere planeet) is tot in detail uitgewerkt en zit enorm creatief in elkaar, vooral wat betreft flora en fauna. Qua beelden is het schitterend. Verder is de film in de bioscoop in 3d te zien (met zo'n brilletje), wat ook wel wat toevoegt (maar voor mij had het ook prima zonder gekund). Fantasy, maar dan met een duidelijke link en bedoeling naar de echte wereld . Maar wel een Hollywoodfilm hoor, het had qua verhaal wat mij betreft nog wel een hoop artistieker en interessanter gekund, maar dan trek je waarschijnlijk minder publiek.
http://www.youtube.com/watch?v=cRdxXPV9GNQ
Laatst aangepast door Dirk op Di Dec 29, 2009 14:40; in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Hanz Gast
|
Geplaatst: Di Dec 29, 2009 14:38 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hem gedownloadert, redelijke kwaliteit.
Zeker een aanrader voor biosfans die van spektakel houden.
Wat mij erg opviel was dat die grote smurfen veel beter acteerden dan de "echte" mensen, de mensen vond ik ook stereotiep mannelijk/menselijk lomp en onwetend.
De smurfen super spiritueel, intuitief maar ook heerlijk direct.
Maar oordeel zelf,..... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gerben Forumlid

|
Geplaatst: Di Jan 05, 2010 19:58 Onderwerp: |
|
|
De smurfen vond ik soms ook redelijk overdreven reageren, niet zo erg als de mensen natuurlijk. Ook vond ik ze niet zo heel mooi ontworpen.
Het verhaal is helaas zo plat als een dubbeltje, speciaal op maat gemaakt voor de gemiddelde bioscoopganger.
Maar de wereld is prachtig! Ook de dieren vind ik heel mooi ontworpen en bedacht. Ik vond het steeds weer erg jammer als de volgende scene weer met mensen was en niet in natuur op de planeet was.
Het ergste was de kus-scene. _________________ Ichi the Killer is de beste film van de wereld. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
nomi Forumlid

|
Geplaatst: Di Jan 19, 2010 17:16 Onderwerp: |
|
|
Super! Echt waanzinnig mooie beelden en met die bioscoopsound samen erg indrukwekkend.
Vond het verhaaltje ook prima te verteren, maar goed, ik ben denk ik ook wel een gemiddelde bioscoopganger  _________________ De muziek der sferen wordt gespeeld door eenlingen in harmonie met zichzelf - Bram Moerland |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Water Forumlid

|
Geplaatst: Di Jan 19, 2010 17:29 Onderwerp: |
|
|
Ik vond het ook erg mooi en voelde me daardoor best wel een schaap, maar heb genoten en daar gaat het om.  _________________ Mijn kat heeft een staart en dat is geweldig. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
bigbear Forumlid

|
Geplaatst: Di Jan 19, 2010 17:40 Onderwerp: |
|
|
Ik vond het een geweldige beleving. Zeker in 3D.
Liefs en warmte, Bigbear _________________ Vrijheid is aan het begin en niet aan het einde (J. Krishnamurti) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
zonnebloem Forumlid

|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 19:47 Onderwerp: |
|
|
Heb een slechte camversie gezien en zelfs dan vond ik m in 1 woord geweldig ! Voor de film begon was ik al moe en had niet verwacht dat ik 'm af zou kijken...nou, wel dus !
xxx |
|
| Terug naar boven |
|
 |
PW Forumlid

|
Geplaatst: Za Feb 20, 2010 23:53 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ´m net gezien. Ik het begin moest ik erg wennen aan alle gedigitaliseerde personen, maar gaandeweg kwam ik er helemaal in. Ik vond hem uiteindelijk echt prachtig. Wat een mooie animaties en kleuren allemaal en het verhaal van verbinding vond ik ook heel mooi. Als ik ooit nog eens overstap op blueray, dan hoort deze film in ieder geval in de collectie. _________________ Life is a mystery to be danced, not a problem to be solved (Jeru Kabbal) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mirjam37 Forumlid

|
Geplaatst: Wo Apr 21, 2010 17:26 Onderwerp: |
|
|
Vandaag Avatar gezien.
En ik vind het een pracht film.
Mooie Boodschap ook.
Zoals Pw ook aangeeft dat over de verbinding en dat alles energie is.
zo mooi. Dat raakte me echt.
Ben blij dat ik hem in huis heb.
Liefs,
Mirjam _________________ Ghandi said; that whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it!
-------------------------------------------------------
Where words fail, music speaks!!!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gerben Forumlid

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mirjam37 Forumlid

|
Geplaatst: Wo Apr 21, 2010 20:59 Onderwerp: |
|
|
 _________________ Ghandi said; that whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it!
-------------------------------------------------------
Where words fail, music speaks!!!! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
annie Forumlid

Lid sinds: 07 Mei 2010 Berichten: 25 Woonplaats: capelle a/d Ijssel
|
Geplaatst: Do Mei 13, 2010 15:44 Onderwerp: |
|
|
| ik heb hem vorige week gekeken en ik vond hem geweldig,mooie kleuren en een mooi verhaal. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|