| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
D. Forumlid

|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 20:51 Onderwerp: Extreme vormen en zelfexpressie... |
|
|
Een tijdje geleden alweer dat ik hier iets over mezelf verteld heb..Maar nu heb ik wel een "leuk verhaaltje" ...Iets leuks, niet iets moeilijks!
Ik doe de opleiding genezend tekenen..Ben nog maar een jaar bezig en heb nog een hele tijd te gaan..Gisteren hadden we een "extreem leuke les"..Zie titel, extreme vormen en zelfexpressie..
Het leukste was het lichaamswerk (dat ik dat ooit nog eens zou zeggen.. ). Op een zeker moment hadden we een oefening waarin we papier moesten scheuren, en moesten invoelen in innerlijke extremen en uiterlijke extremen. om de boel een beetje kracht bij te zetten keiharde muziek van een metal achtige muzieksoort..extreem en keihard! Dansen, schreeuwen, schelden en gillen...Jeetje zeg! Ik heb nooit geweten hoe heerlijk dat is....
Een echte aanrader om ook gewoon zo eens even te doen! Ik heb er een niet te stuiten energie aan overgehouden....!!
Mijn lijf voelt alsof er nogal wat sjit uit is...
Probeer maar eens, en schroom vooral niet je ervaring hier neer te pennen..Ben benieuwd!
D.  _________________ Don't worry your life away,
Start living for today,
Don't think about tomorrow. (Katie Melua) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
koraalvlinder Forumlid

|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 21:49 Onderwerp: |
|
|
hey D.
moest glimlachen toen ik dit las
fijn dat dit voor je werkt
en ja, kan een hele ontlading zijn
maar ik zie mijzelf niet zo te keer gaan
kan het niet
vandaar dat ik moest glimlachen in mijzelf
want ik zie mijzelf niet dingen scheuren, roepen, tieren enz...
ik zoek de stilte op, de natuur ...
dat helpt heel veel voor mij
want het laatste jaar ben ik heel veel alleen geweest, heel veel dingen alleen gedaan, alleen gefietst, alleen gewandeld, alleen gaan joggen ...alleen ...rust zoekend...
liefs caro
en ben blij dat het je deugd heeft gedaan
voel dat je er nog van geniet )) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Marijke Forumlid

|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 22:05 Onderwerp: |
|
|
Hallo D,
Kan mij dit heel goed voorstellen hoe verlichtend het werkt.
Ik ben er jammer genoeg alleen niet zo heel goed in.
Een aantal jaren geleden ben ik door het lint gegaan naar een hondenwacht.
Toen heb ik de hele wijk bij elkaar geschreeuwd en was los van alles.
Uiteindelijk werd ik met twee honden afgevoerd naar het politiebureau.
Nogal extreem - dat wel - en de kurk was wel van de fles!
Ik vind extreem en uitgesproken wel goed bij jou passen!
En zo kom je steeds beter in beeld.
Marijke _________________ Walk smiling over this paradise! Lord Byron |
|
| Terug naar boven |
|
 |
eenvoud Forumlid

|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 23:52 Onderwerp: |
|
|
Hai D.,
Het spreekt me enorm aan, ik zoek ook meestal (wat koraalvlinder schrijft) de stilte op, maar ik merk dat er iets uit wil bij me, iets wat ik vasthoudt en wat ik voel als een harde bal in mijn maag.
Ik durf niet, geloof ik, niet alleen, maar ik heb er enorm behoefte aan.
Wordt vervolgd. _________________ geef kinderen wortels, geef ouders vleugels.
(Indiaans spreekwoord) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Eefje Forumlid

|
Geplaatst: Di Feb 09, 2010 15:05 Onderwerp: |
|
|
Hoi...
Wat D. schrijft kan voor iedereen werken. En nu wil ik even niet zeiken, maar meer even iets zeggen in de trant van -ik-steek-je-een-hart-onder-de-riem, oke?
JE KAN DIT WÉL!!! daar gaat het hele verhaal nou om... Juist omdat je het normaal niet doet. Wat is dat nou, 'ik kan dat niet'? Tuurlijk wel dat is nou juist het leuke, door dat te doen, kom je dingen van jezelf tegen die je in de stilte nooit had gevonden, dat is het mooie. Maar ik moet toegeven, even in de stilte lopen, fietsen, etc. kan ook erg fijn zijn.
Daar kom je natuurlijk ook dingen van jezelf tegen die je weer niet was tegen gekomen in de chaos...
Dus, mijn voorstel? Schreeuw, als je stilte gewend bent, en houd je snater als je zo vaak schreeuwt (wat voor mij opzich wel een goed advies is )
veel schreeuw of stilte plezier
VL _________________ Ik zou zo graag twee lippen vinden
die me vol en warm kussen zouden
maar alle lippen die ik kus
die kussen niet zoals de jouwe
'Jurk!-Ik zou zo graag' |
|
| Terug naar boven |
|
 |
D. Forumlid

|
Geplaatst: Di Feb 09, 2010 17:59 Onderwerp: |
|
|
| Eefje schreef: | | JE KAN DIT WÉL!!! |
Hey Eef!
Bovenstaande ben ik met je eens..Ik denk dat het in een ieder van ons zit ergens..Volgens mij heeft iedereen die behoefte wel eens, of wel eens gehad. Ik heb wel vaker de behoefte gehad om te willen schreeuwen, maar het nooit gedaan, niet zo in ieder geval...
En neem maar van mij aan, tis Heerlijk!!
Marijke schreef..
Ik ben er jammer genoeg alleen niet zo heel goed in.
Nou, zo te lezen ben je er juist wél heel goed in! Jeetje zeg, lijkt mij een hele geftige ervaring..Buiten zinnen?
Hoe voelde dat na die tijd?? _________________ Don't worry your life away,
Start living for today,
Don't think about tomorrow. (Katie Melua) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
nomi Forumlid

|
Geplaatst: Di Feb 09, 2010 18:23 Onderwerp: |
|
|
Nou ja, het lijkt me nogal een verschil om in een groep waarin iedereen even weird doet voor het blok gezet te worden: nu gaan we schreeuwen, stampen, schelden en gillen dan in je eentje te beslissen oké nu gaat de stereo hard en gaan met die banaan, ik ga eens lekker helemaal los. In een groep lift je mee op de energie, in je eentje is het veel moeilijker je te laten gaan als daar toch al een blokkade zit.
Eerlijk gezegd voel ik in mij die behoefte niet echt. Is er dan iets mis met me? Ik kan me wel voorstellen dat dit energie geeft, maar volgens mij is het maar hele korte felle oplevingsenergie. Dezelfde energie die een woedeuitbarsting ongeveer geeft. Een opleving die uiteindelijk uitput.
Ik kan me voorstellen dat het iets los kan maken, bevrijdend kan werken, maar kan het misschien ook zo zijn dat er verschillen zijn in mensen. Dat er verschillen zijn in de gradaties waarin iemand behoefte heeft aan bepaalde manieren van uiten...
Er zijn wel dingen die ik graag zou willen maar moeilijk durf, dansen, zingen, veel wat met fysiek uiten te maken heeft, maar schreeuwen en schelden horen daar niet bij.
Iemand zeggen dat ze gewoon maar moeten doen wat ze niet durven vind ik zo zinloos. Helpt dat echt? Durft iemand het dan gewoon ineens wel? _________________ De muziek der sferen wordt gespeeld door eenlingen in harmonie met zichzelf - Bram Moerland |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Marijke Forumlid

|
Geplaatst: Di Feb 09, 2010 20:43 Onderwerp: |
|
|
Hallo D, en Anita,
Hoe het voelde voor mij?
Ik heb een week erna een heel dubbel gevoel gehad.
Van was dit nou wel nodig? Zo overdreven. Ongekend voor mij.
Het overkwam mij meer. Het was een trigger in het kwadraat.
Er waren twee hondenwachten/vrouwen.
Bij de één ging ik door het lint - bij de ander gebeurde helemaal niets.
In een opwelling - want ze stond onzichtbaar achter mij - ontplofte ik.
Het was echt de kurk eraf en dat voor mijn verdere leven.
De hondenwacht kreeg misschien een onverdiende lading over zich heen.
En misschien ook niet ...
Tot op de dag van vandaag heb ik geen spijt.
Ik heb ook geen excuus gemaakt wat een patstelling op het bureau gaf.
Uiteindelijk ben ik weer vrijgelaten.
Door het lint gaan gaat mij ‘gemakkelijker’ af dan als het in scene gezet wordt.
Ik ben geen enthousiaste fan van cursussen in vrije expressie.
Net als Anita ken ik de blokkade in bewegen en zingen in openbaar.
Geen idee of oefensessies daarbij kunnen helpen en losmaken?
Die behoefte is er wel. En zou ik liever zonder overweging willen uiten.
Marijke _________________ Walk smiling over this paradise! Lord Byron |
|
| Terug naar boven |
|
 |
alicia62 Forumlid

|
Geplaatst: Di Feb 09, 2010 21:12 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ooit in het verleden 2 jaar dramalessen gevolgd dat in het pakket zat van een opleiding. Ook daar zaten veel oefeningen bij qua vrije expressie: schreeuwen, lachen, huilen, gek doen enz. Ik vond het geweldig om te doen allemaal, en ik denk dat het er vanaf hangt hoe jij jezelf voelt in die desbetreffende groep. De mensen van deze groep waren vertrouwd voor me omdat ik er gedurende 3 jaar ook met andere vakken mee in de klas zat. Voel je je thuis in die groep dan is het veel makkelijker erin mee te gaan en de remmen los te gooien.
Ik heb erg leuke herinneringen aan die tijd, en vooral ook hoe ontzettend we hebben gelachen!
Liefs Alicia |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|